HEJ !ASP-sidans kalender.
Kanske inte rätt ställe att fråga på, för kalendern ligger på annat forum.
Men där e det tyvärr ingen som har något svar att komma med, så jag chansar här ist ;-)
Finns kanske nån här som själv använt den och modifierat, alt. "känner" för att hämta den och hjälpa till lite med koden.... *Tacksam*
Kalendern kan man hämta här iaf:
http://www.aspsidan.nu/downloadScript.asp?fId=48
Nu till mina funderingar kring ASP-koden där....
*) Göra så att man även få med "sista dagarna i månaden före" och "första dagarna i månaden efter" vid visning av innevarande månad... !!??
Beroende på vilken veckodag som aktuell månad börjar/slutar på...
Som t.ex. - skulle visining av Juli börja med må med datum 30 för juni månad och sluta med fr--sö med datum 1--3 Augusti.
Dessa datum skulle ha en lite gråtoning, så man ser att det är en annan månad - förutom på datumet då alltså ;-)
*) Kunna få söndagens datum skrivna med rödfärg istf. svart som nu ?
och ev. om man gör en till tabell i db, där man har alla helgdagar, och gör en sql-koll mot denna också för att få alla helgdagar röda också.... "för krångligt" lr ?
*) Veckonummer i en kolumn till vänster...
*) Nu används flera fält i databasen (dd, mm, yyyy) - skulle önska ett fält (datum)..... å alltså så på alla ställen i koden.....
Men då får man ändra väldans massa i koden ist. Någon smidig lösning ?
*) För att skapa ett RS så används följande ;
set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
RS.ActiveConnection = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.Mappath("kalender.mdb")
RS.Source = "Select DISTINCT(dd) From handelser Where mm = " & mm & " And yyyy = " & yyyy & " Order By dd"
RS.Open()
Om jag nu anänder MySQL istället.... Hum, hur skall jag då skapa kopplingen ? Eller det kanske inte går att köra på MySQL med RS.ActiveConnection och RS.Source ? (vad vet jag...)
Ja det är en del frågor....
Någon som har lite hjälp, alternativt kanske nån annan kalender att rekomendera där "allt" detta finns ?
*Hoppas*
// Mikael