Jag behöver ett skript som gör att när man gjort ett skript till en kund och lämnat det till dem och de inte betalar fakturan så vill jag kunna logga in och göra filerna obrukbara för tillfället eller radera filer över huvud taget. Det är väl bara att skicka inkasso på dem. Sedan kronofogden. Kan du inte bara skicka det som en "trial" med utgångsdatum vid sista fakturadatum och efter det måste det aktiveras med ett lösenord? Du kan ju testa denna, även om jag håller med de andra. Om du sparar fråger i diatabasen kan du ju lägga in ett vilkor i satsen som gör att inget resultat visas. Om du säkrat din databas att bar ditt konto kan administrer och förändra design. Måste det ju knäcka den för att aktivera den. Det kräver ju i alla fall rätt godkunskap för att gå förbi. Helst om du inte adresserar tabellerna direkt och ger dessa andra namn. > att när man gjort ett skript till en kund och lämnat det till dem ... Jag håller med <b>Coug</b> om att du borde lägga upp den på egen server så att dom får testa om den funkar... Tack för era tips. LÖST eller?? Nä löst är det inte men jag får väl göra det smidigt för mig. Ett radera filerskript tack. *S*
Går det?
Jag har problem med att vissa inte betalar och skulle vilja ha nåt sånt så att man i alla fall kan göra filerna obrukbara tills jag återställer det igen.
Skulle vara jättetacksam om någon kan hjälpa mig.
Mvh
Marika Lantz
Ps. Maila gärna er lösning till kontakt@mikasdesign.com då jag inte kollar här jämt.
Tack på förhand!Sv: Ett radera filerskript tack. *S*
Sv: Ett radera filerskript tack. *S*
<code>
<%
Set Obj = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
filen = Request.Form("filen")
IF filen <> "" THEN
set f=Obj.GetFile(Server.MapPath("../filer/" & filen))
f.Delete
set f = nothing
END IF
%>
<form action="admin.asp" method="post">
<select name="filen">
<%
Set Foldern = Obj.GetFolder(Server.MapPath("/"))
Set FolderFiles = Foldern.Files
FOR EACH File in FolderFiles
filename = File.NAME
%>
<option value="/<%=filename%>"><%=filename%>
<%
NEXT
set Obj = nothing
%>
</select>
</form>
</code>Sv: Ett radera filerskript tack. *S*
Vad menar du med "lämnat det till dem"?
Kommer då åt filen efter du "lämnat den"?
> vill jag kunna logga in och göra filerna obrukbara ...
Logga in på vad?
Hostar du skriptet de antas betala för eller har du fått inloggsuppgifter
till en server som tillhör dem?
Det kanske går att bygga det på det sätt du vill, men det beror ju på
hur det hela hänger ihop med servrar, webhotell etc.
Berätta mer.Sv: Ett radera filerskript tack. *S*
Sen om dom fortfarande vill köpa det så skickar du dom scriptet.. (Efter dom betalat)
Det är nog det bästa sättet... för om du lägger in en sida som inte syns och du raderar filerna så finns det OFTAST en backup någonstans så att det är lätt att lägga tillbaka.
Precis som <b>Johan Rosengren</b> sa...Sv: Ett radera filerskript tack. *S*
Blev nog svårare än jag tänkt det där med att radera filer. *S*
Jag gör så att jag istället lägger upp en visningssida som de får kika på och när de betalat får de alla filer osv.
Det är ju det lättaste, faktiskt. *S*
Tack!Sv: Ett radera filerskript tack. *S*
Verkar så, tråkigt när folk inte "markerar" inlägget som löst......Sv: Ett radera filerskript tack. *S*
Så nej det är inte löst, jag söker fortfarande efter någon bra lösning.... bättre än den jag får göra i alla fall.