Jag använder sessionsvariabler för att registrera vilka användare som loggat in på en webb. Kan jag på något sätt lista vilka användare som är påloggade utan att registrera inloggning/utloggningi någon databas? Bara via ASP kan du inte läsa av sessionsvariablerna. Lösningen med att kolla databasen är ju den som jag finner mest tillfredställande, varför inte köra på den? Den är nog mer lockande än global.asa, fast jag trodde i min lathet att det skulle bli mindre kod om det skulle kunna gå att lista innehållet i en sessions-variabel... :-)Sessionsvariabler
Ändring: vill bara förtydliga, att jag har sökt i forumet och bara hittat lösningar med antingen application eller databas, jag skulle vilja ha det utan ...
Kan man förresten använda Application utan att behöva använda global.asa? Har haft dåliga erfarenheter av global.asa tidigare och vill helst inte återuppliva den bekantskapen...Sv: Sessionsvariabler
Däremot kanske du kan skriva nåt program som kommunicerar med IIS (om du kör det) och berättar vilka variabler som är aktiva för tillfället...Sv: Sessionsvariabler
Sv: Sessionsvariabler