Hej, jag är i lite snabbt behov av en omvandlare från exempelvis ett värde 1375 som gör om det till "Ettusentrehundrasjuttiofem". Har för mig att det fanns en sådan rutin i tips & tricks här som någon lagt in men kan inte finna den. Skrev ihop en lite snabbt. Verkar fungera hyggligt: Tack för denna Niklas men asp klarar inte av vissa saker såsom optional, case is < 1000 osv. Tror du att du skulle kunna komplettera den för just syftet att köra asp? Ursäkta min fråga, men min hjärna söker efter ett syfte till en sådan funktion ;) Jag kan komma på några saker.. I banksammanhang vill de ibland ha det för att man inte skall lägga på nollor.. I transportsammanhang finns det vissa blanketter som kräver det.. Finns säkert mycket mer... =) För hyggligt små värden kanske det vara bra på webben; låter väl lite trevligare; "Tjugotvå användare inloggade". Hehe.. Det var mer en allmän tanke på vad den _kan_ användas till, jag vet inte vad den _skall_ användas till.. .=) Jo, jag vill bara påminna Pelle om att jag inte tar ansvar för att banker börjar betala miljonbelopp av misstag... =)Behöver omvandling av ett värde till en textsträng
Tacksam för hjälp.Sv: Behöver omvandling av ett värde till en textsträng
http://www.pellesoft.se/login/upload/t_view4.asp?tid=638Sv: Behöver omvandling av ett värde till en textsträng
Tack på förhandSv: Behöver omvandling av ett värde till en textsträng
Sv: Behöver omvandling av ett värde till en textsträng
Men om man vill använda min grej i banker är det nog bäst att testa den lite (=en hel del), jag la liksom inte ner mer än nån kvart på den..Sv: Behöver omvandling av ett värde till en textsträng
Nä, men ärligt talat; jag har testat lite grann, men skall det säljas (då vill jag ha betalt! =) ), så är det definitivt inte i skick för det. Dessutom så är det ganska fult kodat, så tanken var bara att ha en snabb lösning (Pelle ville ju ha det snabbt)...