Jag vet inte om detta är rätt forum för CSS, men jag hittade inget så jag chansar. a:link { color: #0000CC; font-weight: bold; font-family: verdana, arial, helvetica, sans-serif; text-decoration: none } Är det så här du menar: A:link Tack så jätte mycket det fungerar. men upptäckte ett annat problem. Länkarna utgår väl från att bilderna ligger i samma katalog som style.css filen. body { background-image: url(../image/background.jpg); }, kanske kan funga..där image mappen är den mapp du har bilderna i. i css filen skall det bara ståCSS problem
Jag har en sida där jag vill ha två olika typer länkar. För enkelhetens skull en röd och fet och den andra blå utan fet stil. Så här ser min kod inom head:
A { color: #0000CC; font-weight: bold; font-family: verdana, arial, helvetica, sans-serif; text-decoration: none }
.lank { color: #FF0000; font-family: verdana, arial, helvetica, sans-serif; text-decoration: none }
Så här ser länkarna ut i koden
<td colspan="5" valign="top">Hem</td>
<td colspan="5" valign="top">Gästbok</td>
Problemet är att länken till gästbok blir som länken "Hem" fastän class="lank" finns där, VARFÖR? och hur löser jag detta?
MVH/Marcus Sv: CSS problem
.lank { color: #FF0000; font-family: verdana, arial, helvetica, sans-serif; text-decoration: none }Sv: CSS problem
<code>
<html>
<head>
<style type="text/css">
A
{
color: #0000CC;
font-weight: bold;
font-family: verdana, arial, helvetica, sans-serif;
text-decoration: none
}
A.lank
{
color: #FF0000;
font-weight: normal;
}
</style>
<title>Test CSS</title>
</head>
<body>
Hem<br>
Gästbok
</body>
</code>Sv: CSS problem
{
color: #0000ff;
text-decoration: none;
}
.lank
{
font-weight: bold;
color: #ff0000;
font-family: Verdana;
text-decoration: none;
}Sv: CSS problem
Jag länkar in css så här:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/style.css" />
Men då hittar inte länken dessa i css filen, Varför?
<style media="screen" type="text/css">
<!--
body { background-image: url(background.jpg); }
.kantlinje
-->
</style>Sv: CSS problem
Sv: CSS problem
/johanSv: CSS problem
body { background-image: url(background.jpg); }
.kantlinje
inte:
<style media="screen" type="text/css">