Hej! Håller på att försöka presentera data i grafer. Datan ligger från början i olika excelblad men jag formaterar datan och importerar till en SQLdatabas. Verkade enklast men nån kanske har nåt annat förslag? Crystal reports som finns inbyggt i vs.net kan presentera grafer. Sen finns det ett bra 3:e-partsprogram som shartFX men det kostar lite tror jag. Crystal reports tror jag kostar också om du ska använda det i större skala. Har kikat lite på detta, hade inte IIS installerat och orkade inte börja konfigurera gratisservern Cassini. Får lägga på IIS i helgen. Men kräver dessa mycket kodning? Letar eftar en snabb och enkel lösning. Behöver inte vara så komplicerad :) Håller på att kolla på chartFX. Verkar sjysst men det kostar ju en del som sagt. Finns nån "lite" version som är gratis iofs. Dynamiska grafer i ASP.Net från SQL Server
Sen ska användaren kunna göra urvalsfrågor från ett webbgränssnitt och få det presenterat i grafisk form (vanligt linjediagram). Man ska kunna välja tidsperiod (datan ligger veckovis) och även kunna aggregera ihop olika områden/dataserier.
Tänkte att detta skulle vara enklast att göra i asp.net eftersom jag hört att det finns inbyggda funktioner för grafer eller om nån känner till nåt verktyg som man bara kan koppla på en sql databas? Måste ha detta klart ganska snabbt så jag hinner inte sitta och lära mig asp för att sen koda allting själv.
Förklarar gärna mer ingående om det är nån som har tips, färdig kod (helst) :) eller vad som helst
Tacksam för all hjälp!
/AndreasSv: Dynamiska grafer i ASP.Net från SQL Server
Hej!
Ta dig en titt på
Time Tracker Starter Kit
Reports Starter Kit
på denna sidan
http://asp.net/Default.aspx?tabindex=9&tabid=47
båda projekten visar hur du använder GDI+ för att rita grafer. Titta spec. på
Reports Startar Kit.
---
<b>Andreas Håkansson
Student of Software Engineering</b>Sv: Dynamiska grafer i ASP.Net från SQL Server
/PeterSv: Dynamiska grafer i ASP.Net från SQL Server
Sv: Dynamiska grafer i ASP.Net från SQL Server
Uppskattar er hjälp men tar gärna emot fler tips :)
Mvh
/Andreas