Språk: VB hej du kan dynamiskt lägga till kontroller genom att ladda in dem: Hej och tack för ditt svar! Du vill alltså justera tagprefix direktivet dynamiskt? Det går tyvärr inte. Den hinner genereras innan du når din kod. Ev kan du kanske skapa en isapifilter som ändrar om detta för dig. Men det är lite krångligt. Dynamisk registrering av användarkontroller
Jag använder mig av en defaultsida som jag beroende på vad användaren klickat på i menyn vill fylla med rätt användarkontroll. Jag fångar upp en querystring som innehåller användarkontrollnamnet. I CodeBehind vill jag sedan kunna registrera "rätt" användarkontroll, går det?
Tackar på förhand!Sv: Dynamisk registrering av användarkontroller
<code>
Foo.Controls.Add(LoadControl("<minkontrol>.ascx")
</code>
//Johan NSv: Dynamisk registrering av användarkontroller
Eftersom jag formulerat mig fel så får jag såklart "fel svar". Jag använder i nuläget "din" lösning men för att kunna köra följande kod:
<code>
<TYASPNET:myControl runat="server"/>
</code>
måste jag ju köra följande i headern:
<code>
<%@ Register TagPrefix="TYASPNET" TagName="myControl" Src="/Controls/myControl.ascx" %>
</code>
Det är detta jag ej får rätt på! Jag vet inte om jag är ute o snurrar med detta, om det är någon större skillnad o.s.v men jag har problem med paging mot datagrid så jag försöker lokalisera felet.Sv: Dynamisk registrering av användarkontroller
//Johan NSv: Dynamisk registrering av användarkontroller
Dock kan du ju göra så att du gör en kontroll som hämtar alla kontroller från din sida och addar dynamiskt dem du vill ha. Lite knöligt att förklara.
Du gör en kontrol som ärver placeholder, det är allt, sedan läsr du in alla dina kontroller som är av denna placeholder ontrol typ och addar dynamiskt in den kontrolen du vill ha på den platsen.
Eller så lägger du helt enkelt bara ut en placeholder (standard) och i din kodebehind addar dynamiskt din akontroller. Då kan du lägga till vad som
//Johan N