Försökte via solution explorer ändra namn (rename) ett projekt. Gick ej så bra. Att byta namn skall gå utan problem. Tack! Mera info: Hej. Mera info, tacksam för all hjälp: ..saken är löst, det fanns en felaktig sökväg (förorsakad av namnbytesförsöket) i en av filerna...Kan ej öppna projekt efter namnbyte
Försöker nu ändra tillbaks till ursprungsnamnet, men får "Unable to get the project file from the web server" när jag försöker öppna projektet.
I solution explorer är Projektfilen markerad "(unavailable) med tillägget "The project file can not be found".
Förmodligen har jag inte lyckats byta tillbaks namnet överallt. Var ska jag leta?
Har en fräsch ursprungskopia på projektet (med gamla namnet) tagen ur "wwwroot" som jag nu lagt tillbaka i "wwwroot". Men var är serverfilen placerad?Sv: Kan ej öppna projekt efter namnbyte
Dock är Vs .net Vs .net, den kan göra en del mystiska saker.
Server filen? menar du projektfilen eller solutionfilen? De läggs under den virtuella mapp med projektnamnet. som default under: C:\Inetpub\wwwroot
//Johan NSv: Kan ej öppna projekt efter namnbyte Mer info
Projektet är gjort i VB.NET, webForm.
När jag försöker starta projektet så verkar "Loading file..." funka OK men när "Contacting server to open webproject.." visas i aktivitetsfältet slutar det med felmeddelande-rutan: "Unable to get the project file from the web server"
Två st likadana Build errors visas:
C:\Inetpub\wwwroot\Projekt1\WebSetup1\WebSetup1.vdproj Cannot find outputs of project output group '(unable to determine name)'. Either the group, its configuration, or its project may have been removed from the solution.
Hjälpen för dessa Build Error säger:
In the File System Editor, remove the project output group.
On the Action menu, choose Add, Project Output
In the Add Project Output Group dialog box, select the project group from the Project list.
Försöker följa detta men finns dock inga projekt att välja på i "Project list...", alla rutor är tomma i denna dialogruta.
All hjälp tas tacksamt emot! Sv: Kan ej öppna projekt efter namnbyte Mer info
I din sln fil så har du en sökväg till ditt projekt.Kolla om det bytt namn där.
Eller om det står något galet i den. Det är så att snl filen förser info till VS .Net vart din
virtuela mapp är samt projekt, om detta inte stämmer kan det fel du får upp visas.
//Johan NSv: Kan ej öppna projekt efter namnbyte Mer info igen
.sln-filen hänvisar till "http://localhost/projekt1/projekt1.vbproj".
.vbproj-filen hittar man i C:\Inetpub\wwwroot\projekt1\projekt1.vbproj
Är det enda stället man behöver beakta i detta fall eller spelar i följande bibliotek någon roll?
"C:\Documents and Settings\Username\VSWebCache\xyz..."
och
"C:\Documents and Settings\username\Mina dokument\Visual Studio Projects.."
Försöker jag öppna .vbproj-filen i VS så kommer felrutan "unable to get the project file from the web server".
klickar OK och Solution explorer säger att "the project file kan not be found", projektet öppnas ej, allt är "tomt".
Är alla "webserverns" filer fysiskt placerade i "C:\Inetpub\wwwroot..."?
Öppnar .sln och .vbproj-filen i Anteckningar, ser inget konstigt men svårt att sä
ga, många rader är det.
Allt funkade OK före namnbytesförsöket så jag misstänker att fel projektnamn finns kvar på något ställe, men var...
På förhand tack för hjälpen!Sv: Kan ej öppna projekt efter namnbyte Mer info
Tack ändå