Jag har för mig jag har ställt denna fråga här tidigare utan att fått någon lösning på det. Ett problem som stör mig oerhört mycket i ASP.NET är när man ska flytta sitt projekt från en mapp till en annan. Har skapat en virtuell katalog. Detta kan du justera i din sln fil. Editera den och ändra sökvägen till din projektfil. När jag försöker öppna min sln fil får jag följande felmeddelande; Vet du vart den ligger? har du virtuell mapp dit? om så är fallet ändrar du sökvägen till den nya. Det är klart jag vet var den ligger. Jag har själv flyttat dit den. Problemet är att jag inte kan komma in i filen och ändra. Det var inte så jag menade, jag menade m du visste web-sökvägen till din fil. Ok, jag hade den tidigare i www-rooten. Flyttade den senare till ett annat ställe. Skapade en virtuell katalog från det stället. Sedan försökte jag öppna upp sln filen på det nya stället. Visual Studio startas men det är då jag får meddelandet om att projektet är flyttat från sitt ursprungliga ställe. jepp, o då editerar du den nya sökvägen i din sln fil. Vill du förklara lite mer konkret hur du menar med "ändra sökvägen" ? (det går ju inte att öppna filen i VS) Ok, det är där man ska/kan gå in och ändra. Varför tänkte jag inte på det. Det skulle du nämnt från början, he he ;-) :-)Att flytta sina projekt från en mapp till en annan
Jag får upp en Web Access Failed ruta när jag ska öppna mitt projekt från den "nya" sökvägen. I felmeddelande rutan står det att den inte hittar projektet i www-rooten men det är ju inte så konstigt eftersom jag har flyttat det.
Det går tydligen inte bara att flytta tillbaka igen.
Jag måste alltså kunna skapa en virtuell katalog, pga av utrymme.
/MartinSv: Att flytta sina projekt från en mapp till en annan
//Johan NSv: Att flytta sina projekt från en mapp till en annan
"Unable to get the project file from the web server". Det står även att mappen inte finns under http://localhost
Men hur ska jag komma åt den då nu när den inte ligger i www-rooten ?Sv: Att flytta sina projekt från en mapp till en annan
Sv: Att flytta sina projekt från en mapp till en annan
Vad menar du med kan inte komma in i den och ändra?
Sv: Att flytta sina projekt från en mapp till en annan
Mvh
Min gamla sökväg var http://localhost/dotNet/avtal/avtal.csproj. Hur ska jag skriva nu om den nu ligger på E:\Martin\Blandat\avtal\avtal.csproj ?
Då var det nästan klart...
Mvh
Tänkter att du skulle ta notepad... :-(