Tja, Snacka om att vara TRÖG, sorry allihop...Får ej installera .NET Framework 1.1!?
Tänkte jag skulle byta ut min framework 1.0 till 1.1, det gick inte riktigt som jag tänkt... *suck* brukar det någonsin?
Jag körde igång SDK installationen, den kom till val för installationen, valde allt, documentation (förvald), samples och så SDKen.
Men när den ska påbörja själva installationen börjar den gnälla om att jag inte kan fortsätta utan får bara välja documentation installation, trevligt. Efter att ha bråkat ett tag med applikationen, ger jag surt upp det för en stund och testar en annan infallsvinkel, hmmm hade inte jag installerat 1.0 redan, kanske borde ta bort den innan man lägger på något nytt, jo tjena bettan... det blev värre...
Från att ha .NET v1.0 hade man nu nada, varken 1.0 eller 1.1 vill installeras!?
Någon som vet vad det beror på? FInns det några trevliga registernycklar som man kan pilla på för att krascha datorn helt? Det är ju bara det som fattas.
Killen som är jäkligt positiv idag, den 29 aug i herrens år 2003.
Förresten, tacksam för all hjälp som kan fås...Sv: Får ej installera .NET Framework 1.1!?
Det stod klart och tydligt på MS hemsida (med lite väl liten text hehe) att "prior to installaing the SDK package, install the redistributable package", med andra ord måste man först installera v1.1 av redist och sedan v1.1 av SDKen, borde inte SDKen innehålla allt?
Tracka mig inte för att jag söker efter halmstråna nu hehe... det är ju inte direkt kewl att framstå som ... (do not fill in the blanks, I repeat, DO NOT FILL IN THE BLANKS)
:o)