Har precis installerat Visual Studio .NET på min XP maskin och har lite problem när ja ska "debugga" ett ASP.NET projekt. Det går bra att starta ett nytt projekt och så men när jag trycker på debug får ja följande meddelande: Kör detta under RUN "aspnet_regiis -i" nja, det som hände när ja kört det var att felmeddelandet blir annorlunda när ja kör debug. nu står det: Har du ändrat något i din web.config? Ev har du skrivit in något felaktigt i den. nej det enda ja gjort e att skriva "testing testing" i en webbform å sen försökt köra debug.. Du har en webform, du har inte ändrat något och inte lagt til kontroller eller liknande, bara ren text skrivit testing testing och sedan försöker du köra debug? nepp har ja inte gjort.. :-) Jag har också samma fel men felet kvarstår. Kolla i din web.config. Patrik, jo det stämmer. Men det är inget som är ändrat. Inte det som är felet Ta er en titt på Artikel [asp.net debugging fungerar inte - en guide] HejDebugproblem i ASP.NET
"Error while trying to run project: Unable to start debugging on the web server. The server does not support debugging of ASP.NET or ATL Server applications. Run setup to install the Visual Studio .NET server components. If setup has been run verify that a valid URL has been specified.
You may also want to refer to the ASP.NET or ATL Server debugging topic in the online documentation. Would you like to disable future attemts to debug ASP.NET pages for this project?"
Har kört setupen som det står och allt är installerat. Är det något mer man måste göra? Har försökt läsa mig till detta men hittar inget vettigt. Kan någon hjälpa mig?Sv: Debugproblem i ASP.NET
Löser det sig då?
Har du även updaterat till senate service packen för .net (om du kör .Net 1.0)
//Johan NSv: Debugproblem i ASP.NET
"Error while trying to run project: Unable to start debugging on the Web server. Serverside-error occured on sending debug HTTP request.
Make sure.. "
Nerladdning av senaste SP för .NET pågår..Sv: Debugproblem i ASP.NET
Sv: Debugproblem i ASP.NET
Har du kört build innan? skall ju inte spela någon roll. Men är nyfiken om du kan få fel.
installerade iallafall Service Packen så det blev version 1.1 av .NET å då fungerade det helt =)
tack för hjälpen!!Sv: Debugproblem i ASP.NET
Ibland gör vissa win fixar så saker för .Net inte fungerar som de skall.
"Error while trying to run project: Unable to start debugging on the webserver. The project is not
configured to be debugged"
Har om installerat IIS:en efteråt också.
Har tidigare inte haft detta problem. Blir galen.
Snälla, kom med tips för hur jag ska lösa dettaSv: Debugproblem i ASP.NET
Om jag inte är helt ute och cyklar så måste du ha debug="true" i compilation taggen.Sv: Debugproblem i ASP.NET
Testa denna länk: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;306172
Den reder ut det mesta med debug problem.
/Jocke