Jag använder följande i Page_Load för en knapp som skall skicka formuläret: Hej. Jag vill visa klienten vad som händer t.ex. Sparar data, var god vänta mm. Anledningen till detta är att vid spara eller uppdatera tar det några sekunder eftersom det även skickas en del bekräftelsemail och då vill jag alltså informera klienten om vad som händer samtidigt som jag förhindrar dubbelpostning av formuläret. Jag har löst det men på ett lite kluddigt sätt, nämligen:Binda javascript-attribut till kontroll?
<code>
btnSubmit.Attributes.Ass("OnClick"), "showMessage('Sparar');")
</code>
... detta fungerar alldeles utmärkt förutom en sak. Jag binder även denna knapp till en sub:
<code>
Public btnSubmit.Click(Obj As Object, EA As EventArgs) Handles btnSubmit.Click
'-->min kod
End Sub
</code>
Det som händer är att knappen får två onclick-events varav endast det senare körs, någon som har ett förslag eller ännu bättre en lösning?
Tack på förhandSv: Binda javascript-attribut till kontroll?
Både javascript och server eventet körs, vet ej varför du vill ha en Button med client side script? Vad är det du vill skal hända? vill du inte ha en postback till servern så kan du ju använda en vanlig button inte någon server control eller runat=server attribut.
//Johan NSv: Binda javascript-attribut till kontroll?
1. Det var CausesValidation som ställde till det på knappen btnSubmit så jag satte detta till false.
2. Sedan band jag knappen btnSubmit till en egen valideringssub Page_Validate()
3. Om inga fel upptäcks vid Page_Validate() anropas btnSubmit_Click()
Bra? Dåligt? Vet Ej, men det fungerar.