Kan inte köra aspx filer i min IIS 5. Får följande felmeddelande: Du går in i web.config och ändrar accessen där, leta efter machine och ändra det till system. Det fanns ingen <processModel> userName atttributet. i Web.config filen, men jag försökte lägga till en utan att lyckas. Hur ska det se ut? machine.config skall du ändra i, Ja skrev fel. :-) machine.config menar jag ju. Satt o svarade på ett annat där jag skrev web.config så det hängde med i mitt huvud. :-( sorry... Fick själv samma problem efter en säkerhetsuppdatering av Internet Explorer 6 via windows update. Här hittar du svaret: http://www.asp.net/faq/ms03-32-Issue.aspx Det är enklare än så :-) Ändra bara i machine.config så slipper du göra hela den drä rutinen på asp.netIIS 5 och aspx
Server Application Unavailable
The web application you are attempting to access on this web server is currently unavailable. Please hit the "Refresh" button in your web browser to retry your request.
Administrator Note: An error message detailing the cause of this specific request failure can be found in the system event log of the web server. Please review this log entry to discover what caused this error to occur. Sv: IIS 5 och aspx
<processModel> userName atttributet.
//Johan NSv: IIS 5 och aspx
Sv: IIS 5 och aspx
ligger under %wundir%\Framework\Vx.x.x.x\ConfigSv: IIS 5 och aspx
//Johan NSv: IIS 5 och aspx
//JalleSv: IIS 5 och aspx
//Johan N