Hej! Jag har en väldigt grundläggande fråga som jag inte (efter en kort genomläsning) hittat svaret på varken i MS' introinformation om asp.net eller i Hedgates kurs. Vart körs ASP.NET-programmen? Visst måste Webhotellet installera .NET framework?! Jag har inte hittat nån information om mitt webhotell har det. > <b>Vart körs ASP.NET-programmen?</b> För att köra ASP .Net krävs det att man installerat .Net på servern. Idag krävs det även att Servern är en IIS (Internet Information Service). Tyvärr så måste jag påstå att det sista du sa var fel... ;) ok. Nu räknar ju inte jag den webservern som en direkt högklassig webserver. Men ja du har rätt, det finns små sevrar som klarar detta. Men något de riktiga driftföretag inte kör med. ASP.NET - krav, busenkel fråga.
Sv: ASP.NET - krav, busenkel fråga.
ASP.NET körs på webbservern, precis som förra versionen av ASP. Från klientens synvinkel (webbläsaren) så finns det inget ASP.NET, utan bara vanlig HTML/XHTML/WML/osv eller vad du nu genererar från dina ASP.NET-program.
> <b>Visst måste Webhotellet installera .NET framework?! </b>
Ja.Sv: ASP.NET - krav, busenkel fråga.
//Johan N
Hehe... Såg att vi måste skrivt svar samtidigt. :-) Sv: ASP.NET - krav, busenkel fråga.
Det måste inte vara iis, den måste stödja isapi däremot... T.ex. så finns ju Cassini från www.asp.netSv: ASP.NET - krav, busenkel fråga.
//Johan N