Vid uppgraderat till .NET 1.1 på en server så ges för en användare följande fel som inte fanns före uppgraderingen från 1.0: Är koden omkompilerad? Hej Johan Hur ser koden ut på den sida som strular? Hej Johan Du kan nå mig på messenger: Hej Johan Problemet är löst!Uppgradering till 1.1 ställer till det
<info>
Exception Details: System.NotSupportedException: The value property on HtmlInputFile is not settable.
Source Error:
An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.
Stack Trace:
[NotSupportedException: The value property on HtmlInputFile is not settable.]
System.Web.UI.HtmlControls.HtmlInputFile.set_Value(String value) +74
KAABS.productinfo.Page_Load(Object sender, EventArgs e) +4976
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +67
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +35
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +720
</info>
Någon som vet? Vet ej om han har byggt projektet med 1.0 eller 1.1 - vilket kanske kan vara orsaken?Sv: Uppgradering till 1.1 ställer till det
Hur ser resterande kod ut där detta fel uppstår?
Här ser du också vart felet sitter:
NotSupportedException: The value property on HtmlInputFile is not settable
När du får ett NotSupportedException så försöker den köra någon metod som inte suportas eller när den försöker läsa,söka eller skriva till en ström som inte supportar dess funktionaliteten.
//Johan NSv: Uppgradering till 1.1 ställer till det
Koden är kompilerad i visual studio 7.0 och för .NET1.0, och efter uppgradering så fungerar inte just denna biten när den ska visa en produkt och dess bild. Jag tolkar felmeddelandet som att man inte får lov att sätta ett värde på HtmlInputFile.
I web.config har de dock specat att de vill fortsätta köra med .NET1.0:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<configuration>
<startup>
<supportedRuntime version="v1.0.3705" />
</startup>
</configuration>
Har du några andra tips?
.HenrikSv: Uppgradering till 1.1 ställer till det
Lite svårt att se om de gjort något skumt där.
Eller du kanske inte kommer åt koden?
Testa att ta bort configurationen i web.config en gång, fungerar det då?
//Johan NSv: Uppgradering till 1.1 ställer till det
Jag tog bort configurationen, men det gjorde ingen skillnad =(
Jodå, jag kommer åt koden, men vill inte posta det i ett allmänt forum. Har du någon mailadress jag kan nå dig på så kan vi kanske fortsätta diskussionen där?
Tack på förhand.
.HenrikSv: Uppgradering till 1.1 ställer till det
minstrel@telia.com
eller samma adress för mail.
Mvh Johan NSv: Uppgradering till 1.1 ställer till det
Jag har mailat dig, men jag lägger till dig på MSN också för ännu snabbare kommunikation =)
Tack
.HenkeSv: Uppgradering till 1.1 ställer till det
Felet var att IIS5 inte köpte att man i Web.config specificerade att man ville köra med äldre versionen av FrameWork.
Så istället fick man gå in i själva IIS'en och manuellt ställa in det som egentligen Web.config skulle göra:
Högerklicka på sajten i IIS, välj Properties, gå till Home Directory-fliken, välj Configuration, under fliken App Mappings så markerar man .aspx och klickar på Edit. Där väljer man sedan:
C:\WINNT\Microsoft.NET\Framework\v1.0.3705\aspnet_isapi.dll som sökväg.