Hej! "...och lägger därefter till en roll som kan användas för autentisering i web.config i en subweb..." Som jag trodde, tack för svaret.Role-Based Windows Authentication
Finns det någon möjlighet att lägga till roller vid Windows Authentication förutom de som returneras från AD:t utan att blanda in Forms Authentication?
Scenario:
Användaren loggar in med Windows, verifieras mot en SQL-databas för att se vilka rättigheter den har i webapplikationen och lägger därefter till en roll som kan användas för autentisering i web.config i en subweb.
Min slutsats efter lite forskande är det inte verkar gå att göra så här, men kanske någon kan ha en lösning ändå.
/StefanSv: Role-Based Windows Authentication
Nepp det kan du inte, du måste använda dig av Forms. Du kan inte blanda de olika
sätten att Aktorisera. :-( Du får helt enkelt göra en annan hantering av detta.
En fråga, varför kör du inte Forms hela vägen om du ändå har roller i DB;?
//Johan NSv: Role-Based Windows Authentication
Svar på din fråga: vårt Extranät är från början byggt på traditionell HTML/ASP (vi har ej migrerat allt till .NET) och för att komma åt detta loggar man in via Windows. Min idé gick ut på att använda ordinarie inloggning och utnyttja identiteten för en ny applikation i .NET för att undvika dubbla inloggningar.
/Stefan