Skulle skicka upp mina asp.net filer på mitt nya webhotell idag. Då jag anänder mig av en del konfigurationsfiler som finns i en mapp, Config, har jag specat sökvägarna till dessa i web.config. Lägger jag mapparna under mappen public_html blir det access denied. Lägger jag mappen på samma nivå som public_html kan jag inte skriva sökväg till den då jag inte kan stega upp en nivå från web.config ex(../Config/minfil.config ). Va? kan de inte se till så alla mappar i din publika matt får ASp .Net användaren? Det måste de ju kunna fixa. Får du access till andra mappar? Access till undermappar är inga problem. xml filer går att läsa men när man försöker läsa .Config filer, ja då är det stopp, Access Denied. Finns det något sätt att komma åt filer en nivå över denn som web.config ligger i? Enl supporten tillåter inte ASP.NET detta. Är det så här du menar med att spara sökvägar, och att senare komma åt dom?sökväg till mapp från web.config
Supporten säger att mappar som inte skall vara publika skall läggas utanför public_html. Jag har heller ingen möjlighet att ändra rättigheter på mappar. Hur fasen kan jag nå min mapp från web.config?
//FreddeSv: sökväg till mapp från web.config
Du får helt enkelt byta webhotell eller piska dem hårt :-)
//Johan NSv: sökväg till mapp från web.config
Om man nu inte kan koda in sökvägar till .Config filer i web.config, ja du är det helt åt hel***e. Just .Config filer måste ju för fasen gå att läsa. Kan jag komma runt problemet? Är det troligt att ASPNET är felkonfigurerat?
//FreddeSv: sökväg till mapp från web.config
http://www.dotnetbips.com/displayarticle.aspx?id=104