Hej, jag behöver hjälp med att testa den här tetris-klonen jag gjort. Jag har tagit mitt orginal och skalat bort alla 'onödiga' funktioner, kan ni testa och skicka lite kommentarer :-) Det är ju svårt bedöma koden eller är du rädd att vi skall stjäla den? Om man klickar på länken på "Om" bilden så kraschar programmet. Jasså, för mig fungerar det. Kan någon annan testa om det fungerar att gå in på "Om"? På fullvesionen antar jag... Kan du testa om det fungerar att trycka på länken i inloggnings-rutan? "Kan du testa om det fungerar att trycka på länken i inloggnings-rutan?" Level står på -1 vid start men man kan endast välja mellan 0-9. "-1" står för att spelet inte startat än.,., Ett tips är att ladda ner en "riktig" tetris variant och kolla hur poängen ser ut där. Testa Tetris-klon gjord i .NET!
Tetris.Net Lite 4.3.1.4
www.theplace.has.it
Storlek: 44 Kb (ZIP: 9 Kb)
// Jimmie ElvenmarkSv: Testa Tetris-klon gjord i .NET!
Eftersom ditt projekt inte är unikt, finns ju en del Tetris cloner så är det nog ingen fara i att dela med dig av din kod.
Kan ju tjäna lite på andras synpunkter. Sv: Testa Tetris-klon gjord i .NET!
Om man skriver in ett eget inlogg namn istället gör guest blir det fel i programmet
Testat ?Sv: Testa Tetris-klon gjord i .NET!
Att programmet inte kan ansluta till servern och kontrollera användaren beror på att jag inte har servern Online. Man måste också ha en registrerad användare för att kunna Logga in, men jag har lagt ner de funktionerna tills vidare. :/Sv: Testa Tetris-klon gjord i .NET!
Krasch där medSv: Testa Tetris-klon gjord i .NET!
"Om..." rutan går att maximera.
Krashar när man klickar på länkarna(under login och "Om...").
Sen tycker jag att du ska styra upp ett ordentligt poängsystem, finns 0 känsla i spelet nu.Sv: Testa Tetris-klon gjord i .NET!
Ska fixa alla ruter mé.,,.
Poäng-systemet är ett problem, jag vet lixom inte om man ska få poäng om man tar rader, och hur mkt ,. om man ska få mer om man tar bort flera på en gång lr såå,.,. el om man ska få mkt för att spelar snabbt lr inte. Nån som har några idéer?
Finns det någon som det fungerar för att klicka på länkarna?
// Jimmie ElvenmarkSv: Testa Tetris-klon gjord i .NET!
Men det är ungefär så att en rad ger 5p tar du flera så blir det 5x där x = antal rader.