Hej! Har du tittat på: http://www.intermec.com/eprise/main/Intermec/Content/Products/Products_Manuals?section=Products&Category=PRTR&Family=GENTAGPRTR&Product=PRTRC4 Jag har gjort en liknande grej för en kund som hade etikett skrivaren på nätverket, då blev det ju enkelt genom att bara skicka datan (I dettta fallet en strålfors skrivare) över tcp ip, innan innan den kom upp på nätverket skapaade jag helt enkelt en fil som jag kopierade till printerporten på den lokala datorn. VB-styrning av Etikett-skrivare
Jag har fått uppdraget att kolla om det går att skriva en asp.net-applikation där styr en etikett-skrivare direkt från vb-koden och skriver ut både streckkod och vanlig text. Jag vill kunna ange vilka textrader som skall skrivas och hur många etiketter det gäller. Helst skall ingen programmering behöva göras på själva skrivaren om det är möjligt. Är det någon som har erfarenhet av något så’nt här eller som har idéer som hur det skall lösas? Nå’n som vet en bra etikett-skrivare som skulle funka? Har en Intermec EasyCoder C4 på mitt bord, kan den vara lämplig? /GöranSv: VB-styrning av Etikett-skrivare
Sv: VB-styrning av Etikett-skrivare
Jag tycker att strålfors skrivaren funkar klockrent, vi valde att lägga "mallen" på skrivaren då vi bara skulle skriva ut en typ av ettikett, men det var enkelt att skicka layoutkommandon med texten ifall man ville.
En till sak som var bra med stråfors är att deras support är kanonbra!
Enda negativa är att dom är lite halvdyra dessa skrivare.
Christian Jensen