Såg på asp.net idag att MS gratisverktyg för .NET utveckling "Web Matrix" kommit i ny version. Jag har inte arbetat med .NET än, men är sugen på att starta (tycker bara att det verkar vara så lång startsträcka). Tvärtom, Web Matrix är ifall du inte har nå't annat att välja mellan... vs.net vinner lätt... :) jag har kört en del Webmatrix MS VS.net e ju klart bäst på så sätt att man får listat metoder och annat web matrix tycker ja e bra för den e så slimmad och ett bra sätt att lära sig alla metoder och annat i classerna och objekten för man måste ju ;o) Det tror inte jag är nå't bra argument då det är lättare att missa den metoden man vill ha i webmatrix om man inte har någon listning... Dessutom lär man sig snabbt ändå, jag själv har bara kört sammanlagt några hundra timmar .NET och har hyfsad koll på det vanligaste, samt en del annat... :)Web Matrix
Är Web Matrix enklare att komma igång med jämfört med Visual Studio.Net?
Vilka fördelar/nackdelar finns emellan dem?
//KrisSv: Web Matrix
Sv: Web Matrix
Sv: Web Matrix
Skall dock erkänna att jag inte har en vettig licens av vs.net än, men det står överst på min inköpslista just nu... ca 1400 - 1500 kr för studentversion. :)