Vet någon om det går att snabba upp debuggandet i asp.net (vb), det tar ibland upp emot 30 sekunder innan jag får upp websidan. En kompis kör i c# och har inte alls samma problem. Kör du många kontroller m.m.? En hel del saker kanske måste instansieras innan du kommer till din Page_Load etc... Tror det har med din kod att göra. För jag antar att du har helt ok Hårdvara i datorn? och lagom med minne? Har du testat att rebuilda hela projektet och köra en debug efteråt? Du kanske har en stor cache. Vad kör du för OS? WIn XP Pro? Jag använder inte många kontroller, har haft detta problem i alla mina projekt, har bra hårdvara, 1gb minne, Jag kör XP. Rebuild bara återskapar allt och jag tror to m. den rensar i cachen. Segt att debugga i asp.net
Det verkar gå långammare för varje gång jag startar upp webformuläret.Sv: Segt att debugga i asp.net
JNSv: Segt att debugga i asp.net
Märkte att det snabbades upp en del efter en rebuild, vad är förresten skillnaden mellan build och rebuild?
Tar även lång tid att stoppa projektet.
Testade nyss: Det tog ca 9 sek att få upp sidan, gör iofs en del grejer vid page_load, men inga tunga saker.
Får väl testa c# och se om problomet ligger i vb.
Tack för responsen, förresten.Sv: Segt att debugga i asp.net
Ja din hårdvara verkar det inte vara något fel på om du inte kör någon långsam Pentium II eller III.
C# och VB .Net skall inte göra någon skillnad. Vet ej om kompilatorn för VB .Net skulle vara långsammare än C#:s men tvilar på det.
Går det lika långamt även om du precis startat om din dator? Jag kan få min datorn att gå trögt med Vs .Net om jag suttit med den ett tag. Då stänger jag ner och öppnar upp på nytt med goda resultat. Jag vet inte varför den blir slå på det sättet. Den verkar inte läcka minne. Men då pratar jag kanske 1h eller så.
Oftast tar det en stund för dubbegern satt starta upp. Men inga 9 sekunder.
tänkt dig att först skall sidan kompileras till IL, sedan så kör du den och den skall lägga sig i cachen för att det skall gå fortare nästa gång samt öppna upp IE med rätt sida. För mig kan det ta upp till 2-4 sekunder som max. Då röknat från jag trycker start. Men då har jag en del som skall kompileras.
JN