Hmm, detta är lite underligt. När jag använder ett program som bara skriver ut dagens datum med "DateTime.Now.ToShortDateString" så får jag ett korrekt datum. Men, när jag använder detta för att sätta ett datum (utan input så att säga) till min databas så blir det helt tokigt! Jag fick datumet 1905-06-08 istället för 2003-10-07. Vilken datatyp har du på ditt datumfält? Så här ser det ut i korthet: Du ska ha # runt datumfält i accessÄnnu en datumfråga
Jag tänkte först att det kanske var webbserverns interna klocka som går fel men det kan det ju inte vara eftersom man får korrekt datum när man bara skriver ut det... märkligt. Någon har en susning?
mvh
MagnusCSv: Ännu en datumfråga
Det har blivit så där för mig när jag lagt in ett datum i ett textfältSv: Ännu en datumfråga
Dim idag as date
idag = DateTime.Now.ToShortDateString
sMatain="INSERT INTO Lankar (Kategori, Titel, URL, Beskrivning, Inlagd, kw1, kw2, kw3) VALUES (" & kateg.text & ", '" & titel.Text & "', '" & lank.Text & "', '" & beskr.Text & "', " & idag & ", '" & s1.Text & "', '" & s2.Text & "', '" & s3.Text & "')"
Databasen är en access-databas där fältet "Inlagd" är definierad som Datum. Eftersom jag är nybörjare har jag kanske gjort något annat fel i ASP-koden?Sv: Ännu en datumfråga
sMatain="INSERT INTO Lankar (Kategori, Titel, URL, Beskrivning, Inlagd, kw1, kw2, kw3) VALUES (" & kateg.text & ", '" & titel.Text & "', '" & lank.Text & "', '" & beskr.Text & "', #" & idag & "#, '" & s1.Text & "', '" & s2.Text & "', '" & s3.Text & "')"