Servern skriver inte ut svenska tecken för å ä ö. Testa om den skriver ut å ä ö om du gör om dem till Testa att ladda hem MDAC_TYP.EXE på svenska och installera den. Det borde inte vara OS, webbservern eller databasen utifrån det scenario du uppger. Detta visade sig vara draget för dagen. Det stämde att problemet uppstår när man använder en tidigare version av MDAC. Vår publika server kör MDAC_2.6 och därför fungerar det utmärkt där. Den publika servern uppdateras eftersom det har lagts på Service pack på SQL-servern. Tidigare så följde sådant med i Service Pack på operativet men tydligen inte längre. Vår utvecklinsgmaskin var nyinstallerad. Trots att Service Pack 4 var installerat var inte MDAC_2.6 installerat utan 2.5.Fel på svenska tecken å ä ö
Jag hämtar från en databas via adodb och lägger in i ett collectionobjekt.
Det fungerar på en maskin med .NET 1.0 men inte 1.1. Är det någon som vet om adodb.dll måste bytas ut eftersom den måste reggas i GAC. Jag kör visual studio 2002 och således .NET framework 1.0Sv: Fel på svenska tecken å ä ö
<code>
å = å
ä = ä
ö = ö
Å = Å
Ä = Ä
Ö = Ö
</code>
Om det är webb-baserat gränssnitt dvs..
Kan vara värt att försöka!
Iofs så kan jag vara ut och cykla på en motorväg också! :)Sv: Fel på svenska tecken å ä ö
Sv: Fel på svenska tecken å ä ö
Sensmoralen är att alltid söka efter den senaste MDAC_versionen som nu är 2.6 med service pack version 2.
Problemet hade således inte med .NET framework version att göra.
Jag tackar för hjälpen!