Hej! Förslag: Använd linkbutton till båda, om det är den som öppnas i nytt fönster som klickades så renderar du en snytt javascript-kod som öppnar ett nytt fönster, om det är den första så kör du med response.redirect elelr nå't. Bäst är dock att rendera en helt vanlig html-länk, och om användaren vill öppna i nytt fönster så används shift (under ie iaf. ctrl under mozilla). Alt. rendera två vanliga länkar, en vanlig och en som öppnar ett nytt fönster med javascript. Tackar för idéerna! Inte så svårt egentligen, ärv bara kontrollen i fråga, lägg till en publik egenskap, se till att använda samma designer som originalet på klassen, kör override på renderingen... ;) Öpnna ett nytt fönster med en sida på din server som uppdaterar antalet klick och sen skickar vidare besökaren till den valda sidanRäkna besök av länkar...
Jag hade tänkt lägga till en funktion på min webbplats för att räkna besök av vissa länkar (alltså utgående besök).
Länkarna listar jag med hjälp av en repeater-kontroll, vari jag bland annat presenterar webbplatsens namn, dess URL samt lite information.
Nu är det så här att jag vill att besökaren ska ha två möjligheter att besöka länken:
1) Trycka på "Öppna i befintligt fönster" och få sidan presenterad i aktuellt webbläsarfönster.
2) Trycka på "Öppna i nytt fönster" (target="_blank") och få sidan presenterad i ett nytt webbläsarfönster.
Jag tror jag har koll på hur man ska räkna antal besök via "Öppna i befintligt fönster" (med hjälp av bland annat en linkbutton). Däremot vet jag inte hur jag ska gå till väga för räkna besök via "Öppna i nytt fönster". Attributet "target" finns väl inte för linkbutton, eller...?
Lägger till en länk till min webbplats så ni kan kolla in vad jag menar:
http://www.anma.se/lankar/lankarStart.aspx
/MarcusSv: Räkna besök av länkar...
Lite idéer bara... ;)Sv: Räkna besök av länkar...
Får nog ta mig en funderare kring det här. Funderade ett tag på om man kanske kunde utöka den befintliga LinkButton-kontrollen med en "target-funktion". Emellertid är jag inte så bra på att sätta ihop egna serverkontroller...
/MarcusSv: Räkna besök av länkar...
Sv: Räkna besök av länkar...
Det kanske inte är det bästa sättet men det fungerar