hej Du vill alltså nå en control via en annan control. Hur gör jag anropet då?navigation mellan användarkontroller
Har ett problem med navigationen mellan två av mina egna användarkontroller.
Jag har en navigations codebehind på förstasidan som sköter om vilken asp:panel och sidor som skall visas. och funkar bra så länge jag anropar navigationen från förstasidan. men om jag lägger till en kontroll med tillhörande codebehind och skall anropa navigations koden från denna kontroll så får jag bara felet att navigations koden inte är definierad
så hur gör jag för att komma åt en codebehind class i från en annan codebehind class?
Måste den göras om till dll och placeras i bin katalogen?
MVH
AndreasSv: navigation mellan användarkontroller
Detta kan gå om du går via parent (som ex blir page) och letar upp din kontrol den vägen. Du kan justera din kod lite så att du styr sakerna från din parent (ex Page) då har du inga problem att anropa controlerna. Du kan även kasta in den ena controlen till den andre och på så vis kunna nyttja dess egenskaper.
Mvh JohanSv: navigation mellan användarkontroller
första sidan heter default.aspx med en codebehindfil: navigera.vb
på sidan ligger en egen kontroll som heter nyheter.ascx med tillhörande nyhets.vb
jag vill komma åt navigera.vb från nyheter.ascx kontrollen
skriver man bara parent.funktionsNamn eller?
testade det och fick detta felet:
Compiler Error Message: BC30456: 'visaNyheter_onclick' is not a member of 'System.Web.UI.Control'.
verkar inte som han fattar vilken som är parent.
/andreas