Ja ju gör jag ett nytt inlägg här igen, lär komma fler från mig också =) Som du säkert märkt så är asp.net väldigt dynamiskt och kan därför byggas upp på en mängd varianter. En sak som asp slår för är att använda usercontrols. Istället för includefiler använder man alltså usercontrols som man helt enkelt drar in på huvudsidan och gör det smidigt. Hej,Lite tips?
Har just börjat sätta mig in lite i hur AS.NET fungerar och jag gillar det verkligen. Nu skulle jag vilja ha lite tips från er som kan det hur man bygger upp sidan på bästa sätt, helt allmänna saker som ni tycker att man borde tänka på alltså. känner mig ganska förvirrad i den här .NET världen.Sv: Lite tips?
När du skall bygga en sida så gör du ett tabellverk där du allså drar in din vänstermeny, din toppbanner, din högerbanner osv.
I version 2 av asp.net kommer en ny sidtyp och detta är templates. Man kan alltså designa en hel sida, samt en undersida och använda detta som template för alla andra sidor. Ser mycket lovande ut.Sv: Lite tips?
Det finns inget direkt som heter, hur skall man bygga sidorna. Det beror helt och hållet på vad ditt projekt har för krav. MS har släppt en hel del dokumnet hur de tycker man skall bygga enterprise lösningar m.m.
Gå in på www.asp.net så finner du nog en hel del svar på många frågor. Du kan även ta en titt på:
http://msdn.microsoft.com/architecture/patterns/Esp/default.aspx
Mvh Johan