Hur gör jag för att stänga en popup (d.v.s. window.close()) via code behind-sidan? du får nog skriva något i stil med: En annan lösning: Finns det någon fördel med ditt förslag gentemot Pelles? I slutänden genereras väl samma kod till klienten? Bara nyfiken... Du behöver endast lägga till: Nicke,Stänga popup via code behind?
Sv: Stänga popup via code behind?
<code>
response.write "<script>parent.window.close();</script>"
response.flush
</code>
eller något i den stilen. En sak är säker i alla fall, du måste få ut ett javascript som körs. Du kommer nog inte nå den på något annat sätt än det. Alternativt att du lägger en timer på din popup-ruta för att den skall stängas automatiskt med låt säga 10 sekunders fördröjning.Sv: Stänga popup via code behind?
<code>
Page.RegisterClientScriptBlock("CloseWindow", "<script>parent.window.close();</script>")
</code>
/BrattenSv: Stänga popup via code behind?
Märkte att jag inte riktigt var klar då jag även vill att sidan som öppnade popup:en skall laddas om. Någon som något förslag?Sv: Stänga popup via code behind?
<code>
response.write "<script>parent.window.opener.location.reload();parent.window.close();</script>"
response.flush
</code>
Sidan som öppnade popup-fönstret laddas om och sedan stängs popup-fönstret.Sv: Stänga popup via code behind?
Den metoden är tänkt för att registrera klientskript på sidan. Du kan också styra så att man inte skriver upprepningar av samma klientkod på sidan. Perfekt om man exempelvis gör serverkontroller (som man lägger in flera av).
I detta fallet är det mest bara för att det är snyggast ;-)
Det finns en annan närbesläktad metod vid namn RegisterStartupScript. Den lägger till koden i slutet av sidan, vilket får den att fungera som om du kallar på metoden i OnLoad i Body-taggen.
/Bratten