Fråga 1: Hej, angående den första frågan så undra jag bara om det fanns några alternativ till att länka till stylesheets?... I den andra frågan har jag registrerat mina kontroller genom att skriva: Jag upptäckte vid nåt tillfälle för länge sedan att det fungerade bättre om jag i VisualStudio.net drog CSS-filen från Solution Explorer och släppte den på min ASPX-sida. Sen dess har jag gjort så och har inte haft några problem.CSS... VisualStudio.Net
Vilket är bästa sättet att inkludera CSS filer i VS.net? Annat än på detta viset:
<link href="style.css" type="text/css" rel="stylesheet" /> i head taggen på aspx sidan.
Fråga 2:
Ibland fungerar det inte att lägga till CssClass Till en kontroll i codebehind.... ngn som vet varför??? myControll.CssClass = "MinCssKlass"; och det är denna den inte hittar ibland...Sv: CSS... VisualStudio.Net
Den första frågan förstår jag inte riktigt. Att inkludera ett Style Sheet är ju bara en rad HTML-kod. Vill du kunna göra det mha gränssnittet eller vad är tanken?
Det andra problemet skulle jag tro att det helt enkelt beror på att den kontroll som du försöker tilldela CSS på saknar det attributet. Vad är det för kontroll du menar? Är det en webcontrol som du skapar i codebehind? Har du isåfall instansierat det med nyckelordet New? Skapar du bara en referens får du inte tillgång till bl a CssClass.
/BrattenSv: CSS... VisualStudio.Net
protected System.Web.UI.WebControls.TextBox uname;
Men om jag också använder :
using System.Web.UI.WebControls;
kan jag ju göra så här kanske:
protected Panel registerpanel = new Panel();
I och med att jag använder new Panel(); kanske det inte blir ngra problem i framtiden?Sv: CSS... VisualStudio.Net