Jag har ett märkligt problem. Jag har faktiskt fått det att snurra nu, men det är en helt obegriplig lösning på problemet.No, I'm not missing an assembly reference! Eller?
Jag har en solution för en windowsapplikation, med projekt som refererar till varandra. Nu vill jag i en ny solution börja utveckla en ASP.NET applikation som naturligtvis skall använda sig av en del av de projekt som vi utvecklat för windowsapplikationen.
Men när jag refererar in de aktuella projekten i min ASP.NET solution så tappar den referensdf, som när jag korrigerar dem istället förstör för min windowsapplikations solutions referenser.
Jag är helt förvirrad, hur kan samma projekt i två olika solutions undgå att kunna referera till samma saker?
Någon som stött på något liknande?Sv: No, I'm not missing an assembly reference! Eller?
Vi öppnade solutionfilen för webb i notepad, och noterade att GUID:arna för de gemensamma basprojekten inte var likadana och hela projektinformationen saknades för ett projekt. Vi kopierade in den saknade/konstiga infon från orginalsolutionen till webbsolutionen.
När vi väl ändrat så att det såg likadant ut snurrade det som en klocka. Hur kunde det uppstå överhuvudtaget och är det verkligen meningen att man skall behöva editera solutionfilerna via en texteditor?
Kanske kan hjälpa ngn vid ngt annat tillfälle.