Jag har problem med min datagrid Du får titta lite på de argument som du får in till din funktion.datagrid button
jag har en knapp inne i datagriden.
<code>
<asp:DataGrid id=DataGrid1 OnItemCommand="DataGrid1_ItemCommand"....
//så här ser knappen ut
<asp:ButtonColumn Text="Gå Till" ButtonType="PushButton" DataTextField="sokvag" HeaderText="Bild" CommandName="Select" DataTextFormatString="Gå Till"></asp:ButtonColumn>
//i codebehind
public void DataGrid1_ItemCommand(object source, System.Web.UI.WebControls.DataGridCommandEventArgs e)
{
TextBox3.Text = "hej";
}
</code>
min textbox fylls nu fint med "hej", men det är ju förståss inte det jag vill, utan jag vill få sökvägen som jag har i databasen och som jag kopplat till knappen. DatatextField="sokvag". Hur ska jag få ut detta.Sv: datagrid button
Du får t ex in en variabel som heter e av typen DataGridCommandEventArgs. Den innehåller t ex egenskapen Item, som innebär "just den knapp som klickades på". I den ska du nog kunna plocka ut det värde du söker.
För mer hjälp kan du alltid titta i hjälpen under "DataGridCommandEventArgs class, all members" eller på MSDN online: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfSystemWebUIWebControlsDataGridCommandEventArgsPropertiesTopic.asp
//Mikael
"En del av Ånge™"