Om jag använder den välkända <url : www.test.se> (utan mellanslag) så skapas ju en länk i forum och chat som ni vet. När jag nu subnittar denna textsträng från en textbox så får jag följande felmeddelande. Man kan avaktivera den säkerhetskontrollen i web.config med hjälp av följande rad. Är det inte bättre att fixa felet istället för att stänga av varningsmeddelandena?Formuläret varnar: A potentially dangerous Request.Form value was detected from
<info>
Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------
A potentially dangerous Request.Form value was detected from the client (TextBox1="< url: www.test.se >").
</info>
Jag har läst någonstans att man kan stänga av denna varning men kan inte återfinna lösningen nu. Är det någon av er som har svar på detta?Sv: Formuläret varnar: A potentially dangerous Request.Form value was detec
<code>
<pages validateRequest="false" />
</code>
Observera dock att det är för hela webbapplikationen. Oftast att rekommendera är att stänga av det på Page-nivå. Det gör man genom att i Page-direktivet överst på aspx-sidan skriva följande:
<code>
<%@ Page Language="vb" validateRequest="false" %>
</code>
Den här säkerhetskontrollen är ny från och med version 1.1.
/BrattenSv: Formuläret varnar: A potentially dangerous Request.Form value was detec