Sitter med ett mobil-projekt och är lite osäker på vilka upplösningar jag skall utveckla mot. Mig veterligen finns det ingen standard när det gäller storlekar på displayer, det är ju bara att titta på t.ex. mobiltelefoner, det skilljer ju innom tillverkarna vilken upplösning de kör så det är nog bara godtyckliga värden som gäller. I Visual Studio.NET 2003 finns det fn stöd för ca 150 olika terminaler. Tanken är att oberoende av terminal kommer din applikation att anpassa sig efter terminalen när den blir anropad. All information om de olika terminalerna ligger i en XML konfigurationsfil. Om din terminal inte finns med kan du enkelt lägga till den..Net Mobile - vilken upplösning?
Har kikat på olika "device:er" och kommit fram till att man bör göra en "version liten" där ScreenCharactersWidth har värdet 20 eller mindre och en "version stor" där värdet är mer än 20 (d.v.s ScreenCharactersWidth > 20).
Är jag på rätt spår? Har inte hittat några standarder att gå efter?Sv: .Net Mobile - vilken upplösning?
är ju inte säker men det är vad jag tror.Sv: .Net Mobile - vilken upplösning?
Jag tycker du ska gå in i hjälpen VS.NET och gå hit: ms-help://MS.VSCC.2003/MS.MSDNQTR.2003FEB.1033/mwsdk/html/mworidevelopersguide.htm