Språk: VB Använder du dig av en CustomValiderings kontrol? Det är blandade kontroller, typ: RequiredFieldValidator, RegularExpressionValidator mm. Ja det kan ha med dem att göra, just därför jag undrade om du kör olika versioner av ramverket? 1.0 scriptet ser inte ut som 1.1. På min "lokala version": /aspnet_client/system_web/1_0_3705_0/WebUIValidation.js Öppna kommadon-tolken (cmd.exe) Hej, Jag har laddat hem 1.1 men det strular när jag försöker installera det, får felmeddelande 1603??? Det verkar som filerna extraheras ut i tomma intet för i loggfilen letar installern efter install.exe i i Document ans settings/...[min profil], när jag tittar finns där inget :-(Valideringsscript fungerar ej!
När jag kör sidorna på min egna server så fungerar valideringen på klient-sidan (innan postback) men när jag kör sidorna på webbhotellet så verkar det bli server-valideringen (efter postback). Vad kan detta bero på?Sv: Valideringsscript fungerar ej!
Fast då borde den göra samma på din dator. hur ser du att den gör det på servern och inte hps dig? oftast går det så fort när man kör saker lokalt att man kanske upplever det som om den inte postar om.
Har du mer info får du gärna dela med dig. För det låter konstigt att den skulle beté sig olika och det är samma kod och version på ramverket.
Mvh JohanSv: Valideringsscript fungerar ej!
Jag sitter i ett lokalt närverk så webben ligger på server och inte riktigt lokalt så resultatet borde vara ungeför detsamma när jag "lägger ut" webben.
När jag kör "lokalt" körs kontrollerna på klientsidan, jag har kollat detta genom att köra en response.write vid .postback som förblir tom.
Kan det vara något med vilken javascript-version (WebUIValidation.js, tror jag) jag använder vs den som ligger på webbhotellet?Sv: Valideringsscript fungerar ej!
JohanSv: Valideringsscript fungerar ej!
På webbhotellet: /aspnet_client/system_web/1_1_4322/WebUIValidation.js
Alltså inte samma version, vad göra?Sv: Valideringsscript fungerar ej!
Gå till %windir%
skriv följande:
cd microsoft.net
cd framework
cd DEN_SOM_BÖRJAR_MED_V1.1
aspnet_regiis -iSv: Valideringsscript fungerar ej!
Kör du Vs .Net 2002? om inte utan något annat app så rekomenderar jag att du tar ner 1.1 ramverket till din dator, för det var där den saknades va?
Mvh Johan Sv: Valideringsscript fungerar ej!