Detta (se rubriken) är det felmeddelande jag får så fort jag laddar upp mina aspx-filer på webbhosten. Lokalt, när jag sitter och testar hemma, så fungerar det alldeles utmärkt. Jag har provat att bygga om applikationen, men det hjälpte inte. Är det samma framework version hos dig som på servern? Hmm... Det är jag dock lite osäker på. Går det att kontrollera enkelt utan att behöva kontakta supporten? oj. Hum. Kanske du ser det i ditt felmedelande? Duh..!! Om jag hade tänkt till en liten stund så hade jag säkert kommit på det själv hur man kollar versionen. Självklart så står den med i felmeddelandet. Det sista är revisionsnummret och skall inte spela någon roll om det är annorlunda. Ja, jag använder mig av CodeBehind. Jag har kunnat köra aspx-filer förut, så jag vet inte riktigt varför jag får upp detta problem nu. Om jag däremot lägger filerna i rooten så fungerar allting utmärkt, det är bara när de ligger en, eller flera, mappar neråt i fil-hierarkin. Du ser väl till så att assembly filen ligger i Bin i rooten när du sprider ut filerna i olika mappar va? Jupp."Could not load type 'FumeiNET.WebForm1"
Någon som har något förslag på hur man kan avhjälpa detta?Sv: "Could not load type 'FumeiNET.WebForm1"
Mvh JohanSv: "Could not load type 'FumeiNET.WebForm1"
Sv: "Could not load type 'FumeiNET.WebForm1"
Det var i all fall inte samma verison. Webbhosten använder sig av version 1.1.4322.12 och jag använder v.1.1.4322.573. Skall jag rekommendera webbhosten att uppgradera sin server omedelbart eller är detta någonting som kan avhjälpas p åett enkelt sätt från mitt håll?Sv: "Could not load type 'FumeiNET.WebForm1"
Använder du dig av code behind eller nått? Är du säker på att alla filer skickas upp och att alla rättigheter är satta som de skall?
Sv: "Could not load type 'FumeiNET.WebForm1"
Nu har jag löst det i alla fall. Jag alla hela dotNET-filer på webbhosten och laddade sedan upp dem på nytt. Efter det så fungerar det felfritt.
Tack för hjälpen i alla fall.