Hej på er, När du säger "hantering av dessa spårk" tänker du på ett administrationsverktyg där du kan gå in och ändra på språksträngar, eller vill du få ingång spåkstödet på din asp.net sida? Om det är till din asp.net sida så läs artikeln Artikel [Användning av mallar i ASP.Net 1.1], där kan du ladda ner en kontroll som gör det möjligt att använda mallar i ASP.Net och har även automatiskt utplacering av språksträngar. Tänker på ett administrations verktyg för att hantera dessa strängar. I ett stort projekt är det inte säkert att programmeraren översätter. Utan detta kan utföras av andra personer som inte har tillgång till Visual Studio. En stor applikation kan innehålla flera hundra formulär som skall översättas och det måste gå att göra på ett rationellt sätt. Du kan bygga ett eget litet program om du vill :-) Annars kan du leta reda på Resource manager program eller Resource Edtor program de har en del smidiga funktioner. Har dock inget jag kan rekomendera.Flerspråkiga applikationer
.Net i sig har ju, vad jag sett, ett bra stöd för att hantera flera språk i en applikation än 1. Men frågan är om det finns applikationer på marknaden, eller om Microsoft har något, som kan hjälpa till vid hanteringen av dessa språk... även att de klarar av översättning är av intresse.
Även intresserad av om någon inte är av samma åsikt som mig när det gäller att .net hanterar flera språk på ett bra sätt.
RogerSv: Flerspråkiga applikationer
/Fredrik Normén NSQUARED2
http://www.nsquared2.netSv: Flerspråkiga applikationer
RogerSv: Flerspråkiga applikationer
Mvh Johan