<code> Hej, skall se om jag kan ge ett bra svar. Tack, förstod inte allt av ditt svar men förstår i alla fall lite mera nu=) En följdfråga: Finns det nån rimlig förklaring till varför det ser ut som det gör?Sender As Object, E As EventArgs
Sub EnSub(<b>Sender As Object, E As EventArgs</b>)
'mod
End Sub
</code>
En sak jag funderat på sen jag började med asp.net är vad den markerade raden ovan gör. Vad jag fröstått så måste man ha dom där och dom skapar någon sorts variebler som jag inte använder sen.. så vad är dom där för?Sv: Sender As Object, E As EventArgs
Detta är en metod som anropas vid ett event. Sender innhåller det objekt som orsakade eventet, ex Knapp, Rulllista etc... EventArgs innehåller oftast argumnet med viss data som skickas med när ett event utförs, kan vara allt möjligt.
Just EventArgs innhåller ingen event data, den används av event som inte ger någon information till event hanteraren. Dock kan du skapa egna classer som du kastar med där du själv kan implementera data du vill skall följa med när ett event utförs. Ex ett ID på en tabel, text från något fält etc... Ja vad som.
Mvh JohanSv: Sender As Object, E As EventArgs
Sv: Sender As Object, E As EventArgs