Hej! Nu är jag inte säker, men du ska väl kunna skapa en ny katalog och lägga en web.config fil i där det står att bara kontot med asp.net skall få läsa/ändra? Eller? Det skall finns nån inställning som gör att det inte går att ".." sig tillbaks i rotstrukturen Pröva att sätta pathen under runtime och utnyttja Page.Server.MapPath() funktionen annars...XML och XSL i ASP.NET?
På learnasp.com hittade jag följande funktion för att visa en XML-sida formaterat med en visst XSL (på serversidan).
Function ShowTest(strXML,strStyleSheet)
Set objXML = CreateObject("MSXML.DOMDocument")
Set objXSL = CreateObject("MSXML.DOMDocument")
objXML.load(Server.MapPath(strXML))
objXSL.load(Server.MapPath(strStyleSheet))
Response.Write objXML.transformNode (objXSL)
Set objXML = Nothing
Set objXSL = Nothing
End Function
Hur åstadkommer jag detta i ASP.NET? Det är väl helt andra typer av objekt man jobbar med?
Jag försökte använda följande kontroll i ASP.net, men fick då följande felmeddelande.
<asp:xml id="Xml1" DocumentSource="../../111.xml" TransformSource="../../111.xsl" runat=server/>
"Exception Details: System.Web.HttpException: Cannot use a leading .. to exit above the top directory."
Både XML- och XSL filen ska ligga ett par kataloger bakåt för att inte vara tillgängliga för "allmänheten" i samma katalog som ASPX-sidan ligger i.
/ChristofferSv: XML och XSL i ASP.NET?
Sv: XML och XSL i ASP.NET?
Properties på din website, Configuration, fliken Options
Kolla om "Enable parent paths" är urkryssad. Är den det prova att kryssa den och prova igenSv: XML och XSL i ASP.NET?