Hej en enkel fråga, I listboxens SelectedIndexChanged-event sätter du den ändring du vill ha i din kalender. Jo jag har AutoPostBack som true, men frågan ä vad ska ja skriva i SelectedIndexChanged för listboxens så att den ska ändra månad på kalendern? Jag vet inte vilken kanelnder du använder men jag antar att det är standardvarianten som finns i ASP.NET och då sätter du någon egenskap som finns på kalendern. Vet du inte ens hur man gör det? såhär ska d se ut =)Listbox?
Ja har en kalender på sidan och en listbox med alla 12 månader i! hur kopplar jag listboxen till kalender så att om man väljer tex Februari i listboxen så ska kalendern visa månaden Februari
tack i förhand =)Sv: Listbox?
För att få listboxen att reagera måste du kanske ändra en egenskap för den. Om det inte redan är fixat sätter du egenskapen AutoPostBack till True. Då kommer en ändring i listan att trigga en tur till servern.
Om det inte skulle fungera kan det bero på att det är en listbox. Pröva då samma sak med en dropwdown.
//Mikael SandSv: Listbox?
Sv: Listbox?
Det bör bli något i stil med
minKalender.SelectedDate = Now
Om du nu inte har någon lust att leta efter det på MSDN lib eller online så finns info här: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfsystemwebuiwebcontrolscalendarclassselecteddatetopic.asp
//Mikael SandSv: Listbox?
<code>
Dim myDate as DateTime
Dim myMonth as Integer
Dim i as Integer
Sub Page_Load(Source as Object, E as EventArgs)
myDate=DateTime.Now()
if not Page.IsPostBack then
For i = 1 To 12
myDDList.Items.Add(New ListItem(MonthName(i), i))
Next
myMonth = Month(Now)
myDDList.selectedIndex=myMonth-1
end if
End Sub
Sub myDDList_SelectedIndexChanged(Source as Object, E as EventArgs)
Dim myNewDate as String
myNewDate =CInt(myDDList.SelectedItem.Value) & "/1/2004"
myCalendar.TodaysDate=myNewDate
End Sub
<asp:DropDownList id="myDDList" runat="server"
OnSelectedIndexChanged="myDDList_SelectedIndexChanged"
AutoPostBack="true">
</code>