Hej! sätt id på nå'n kontroll och runtime="server" (nå'n kontroll är en kontroll som stödjer att den innehåller kontroller, t.ex. body-taggen, en p-tagg, en asp:plaeholder eller liknande.) skulle du kunna visa lite hur jag ska skriva det i en kod? Du har med andra ord inte programmet Visual Studio .NET... :) >Jag har fått tipset att inte använda server.execute i asp.net fastän det fungerar. det ska vara menat för klassisk asp och inte i .net.server.execute i asp.net
Jag har just gett mig in på asp.net. I klassisk asp använde jag mig av server.execute för att inkludera externa filer med hjälp av querystrings.
Jag har fått tipset att inte använda server.execute i asp.net fastän det fungerar. det ska vara menat för klassisk asp och inte i .net.
Finns det någon motsvarighet till server.execute i asp.net?
Tacksam för svarSv: server.execute i asp.net
Sedan skriver du följande vb.net kod:
ID_PÅ_KONTROLLEN.Controls.Add(LoadControl("test.ascx"))
test.ascx är en sida som skall ärva ifrån System.Web.UI.UserControl helt enkelt (tror att det var den klassen iaf.)
Fråga i chatten annars...Sv: server.execute i asp.net
jag förstod inte riktigt hur du menar...ganska ny på asp.netSv: server.execute i asp.net
Aja... Hm... Jag skriver ju aldrig den koden för hand... :/
Överlåter frågan till nå'n annan tror jag... ;)Sv: server.execute i asp.net
Du kan utan problem använda Server.Execute i ASP.Net inget fel med det. Dock så kan du använda egna "web user controller" i stället.
http://www.dotnetjunkies.com/quickstart/aspplus/doc/webpagelets.aspx
/Fredrik Normén NSQUARED2