Jag skulle behöva köra ett aspx-dokument var 10 minut. Hur tycker ni man enklast löser detta? Göra ett litet vb-prog med en timer som kör den kanske? Antar att det ska köras på servern eller? Tack för ditt svar! En service har jag förstått att det lär krävas. Men för mig omfattar ordet "service" ett rätt så stort område. Jag har aldrig sett exempel på en service som man kan göra det som jag efterfrågar med. Tror därför att jag är tvungen att utveckla en sådan själv. Om du har vs.net så är det inte så svårt, skapa en sådan och titta på hjälpen så har du det du behöver färdigt i princip... Sedan arbetar du som "normalt" och lägger till timers etc.Köra ASP.NET i intervall om 10min
Tacksam för alla svar
//MattiasSv: Köra ASP.NET i intervall om 10min
Sv: Köra ASP.NET i intervall om 10min
Jag har inte skapat nån kod än. Jag kan förklara mitt mål, så kanske det finns andra bättre sätt.
Jag vill:
- Hämta XML-kod och formattera den i en lokal fil
- XML-koden som hämtas har olika taggar, så jag ska kunna välja bestämda taggar och spara de som ett eget valt namn i XML-filen
- Jag ska kunna hämta XML-kod från olika platser där varje plats har förprogrammerade sätt att hantera koden.
- Detta skall köras i intervall om 10min
Tackar på förhand.Sv: Köra ASP.NET i intervall om 10min
Är det någon som har sett något liknande det jag önskade i föregående inlägg vore jag mycket tacksam om jag kunde få en länk eller filer som exempel.
Tack på förhandSv: Köra ASP.NET i intervall om 10min