På www.asp.net finns ett forum med källkod. Jag skulle gärna installera och testa lite, men lyckas inte. Hej, Jepp, jag utvecklar webbapplikationer på denna maskinen med samma förutsättningar och allt annat funkar. jag har själv haft samma problem med installationen av detta forum. Då jag har letat efter svar, och själv frågat på asp.net's forum utan något resultat så gav jag upp hoppet efter ett tag. :-( För mig gick det smärtfritt. Dock hade jag SQL Server och IIS på samma maskin. Har inte testat något annat, Minns inte installationen, men anger man en SQL Server? I så fall har du rätt MDAC på den? Jag kommer inte så långt att jag kan ange någonting. Setup programmet avslutas direkt med meddelandet om "missed components". Skicka ett mail till asp.net teamet. De borde kunna svara på vad det meddelandet genereras ifrån. De har även ett forum för frågor - gör en sökning och se om det inte står något om det redan. Är du helt säker på att filen är hel då? Har du testat att ladda ner den igen? Ingvar: Jag använder SQL 2000 Har försökt leta på deras forum och hittat flera inlägg med samma probelm men trådarna slutar utan lösning. Har även postat själv, men inga svar/kommentarer. >Har även postat själv, men inga svar/kommentarer Jag har nu varit i kontakt med asp.net teamet som fått loggar m m men inte kunnat ge något tips. Det verkar dessutom finnas många som haft samma problem som jag.AspNetForum - kan inte installera
Förutsättningar för installationen är .Net framework, SQL Server och IIS. Jag tycker jag uppfyller detta men installationen avbryts och jag ombeds installera "missing components".
Någon som lyckats med en installation eller har någon idé om vad jag kan göra?
Tack på förhand
IngvarSv: AspNetForum - kan inte installera
Jag har för mig jag fick sådana fel från andra saker som jag tagit ner från deras site. Jag laddade då ner filen igen. Något var fel i dem fast installationen ville fungera.
Har du kollat så IIS är igång, samt SQL Servern? samt .Ner framework 1.1?
mvh JohanSv: AspNetForum - kan inte installera
SQL-servern går visserligen på en annan maskin, men för säkerhets skull provade jag att installera AspNetForum även på denna. Samma resultat även där....
/IngvarSv: AspNetForum - kan inte installera
Sv: AspNetForum - kan inte installera
Mvh JohanSv: AspNetForum - kan inte installera
Jag har testat på en maskin med både IIS och SQL server. Samma fel...
Sv: AspNetForum - kan inte installera
Mvh JohanSv: AspNetForum - kan inte installera
kör du med SQL Server 7.0? För forumet anänvder sig av en function och det stödet finns enbart SQL Server 2000.
/Fredrik Normén NSQUARED2Sv: AspNetForum - kan inte installera
Dessutom får jag ju aldrig anvisa någon SQL server för setupen.
Vet inte vart man kan e-posta till teamet. Någon som vet?
Postade du under ASP.Net Forum tråden? Det finns nämligen en egen tråd för just forumet. Det kan ta ett tag innan någon svarar.
Du kan testa och skicka till aspforum@microsoft.com
/Fredrik Normén NSQUARED2Sv: AspNetForum - kan inte installera
Jag ger upp nu och tittar på Community Starter Kit i stället. Kanske går det bättre....
<b>TACK</b> alla som tagit sig tid och försökt hjälpa till!
/Ingvar