Hej alla... Jag var inne på siten igårkväll och fick Application error, men nu fungerar den. Tyvärr memorerade jag inte felet, så det är väl inte till någon hjälp... Hej, Så länge ni håller er till länkar är det väl okej. Men börjar ni skriva massa material runt detta så finns ju risken att det är out-of-date. Där kanske ni kan vänta ett tag. Men samtidigt är ju samlad och tolkad information intressant som sjutton så det är ju lite svårt att råda er där, 1 år går fort :-) Tack! Hej Pelle, Nu har jag testat igen. Skriver jag in adressen i webläsaren fungerar det, följer jag däremot länken på http://www.pellesoft.se/login/community/mainpage.asp?uid=15911 får jag Application Error. får visst inte finnas ett / efter .se Då verkar headenrsaken i IIS inte klara av den.. hum. Segt... Måste granska detta. NSQUARED2 siten...
Jag har fått in rapporter att det kan bli fel när man går in på vår site. Är det någon mer som erfarat detta? Typ något slags Application error eller liknande?
I övrigt så har siten legat under en längre vila, men skall nu i dagarna uppdateras och hottas upp lite. Syftet är att ge er alla god information om .Net 2.0, än så länge kommer vi bara presentera länkar till andra sidor då ingen .Net 2.0 release är släpt för allmänheten ännu, det är ingen mening att skriva en massa om alphan, eller vad tycker ni?
Mvh JohanSv: NSQUARED2 siten...
/JohanSv: NSQUARED2 siten...
Kan du se nästa gång om du går via länk till sidan? Har fått rapporter att det inte fungerar i vissa fall. Jag kör en header historia mot samma IP som en annan site, detta skall dock inte medföra några problem. Men verkar strula i alla fall. Varför vet jag ej.
Tack!
Om jag dock fick önska å mina medlemmars vägnar så vore det att använda er energi till artikelartilleri för den aktuella versionen istället under året. Ni har ju väldigt höga och intressanta kunskaper att dela med er till oss andra. Tids nog är det dags för att presentera 2.0 och då är ni varma i kläderna med att lansera nytt färskt material.
Tror säkert vi kan fråga medlemmarna "vad" dom önskar för typer av artiklar. Jag har själv ett gäng artiklar att dela med mig som jag skall skriva när nya pellesoft är igång och i drift och hoppas fler följer efter - artikelskrivandet har i stort sett helt dött ut vilket är synd, alla förlorar på det.
Keep up the good work nsquared2-bröderSv: NSQUARED2 siten...
Det värmde.
När beta1 kommer så skall vi se om vi kan få till en go live licens. Då kan vi även bygga våran öppna arkitektur så som vi tycker den skall vara under ASP .Net 2.0, då med de inbyggda sakerna. Vår då blivande platform kommer inte vara någon Enterprise lösning utan mer i stil med Petshop, I Buy spy Portal.
Att vi valt att göra så är för att vi vill ha in nya intressanta idéer och synpunkter på förbättringar m.m.
Ha en god helg.
Håller med dig, vi kommer att hålla oss till länklar på atriklar som Microsoft publicerar (kan även tillkomma länkar från andra än Microsoft).
P.g.a att många inte har tillgång till 2.0:an, så har många klagat på att det har skrivits för mkt om 2.0. Så antalet artiklar från MS har minimerats, men kommer troligen att öka nu när beta 1:an kommer under våren. Jag och min bror kommer (om tid finns) att publicera artiklar om 2.0 här på Pellesoft. Problemet är att få tid till att skriva. Under tiden hoppas jag att så många som möjligt ställer frågor kring 2.0 under detta forumet.
Tack för din feedback :)
Mvh Fredrik Normén
NSQUARED2Sv: NSQUARED2 siten...
Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------
Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.
Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".
<!-- Web.Config Configuration File -->
<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>
Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.
<!-- Web.Config Configuration File -->
<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
</system.web>
</configuration>
/JohanSv: NSQUARED2 siten...
Tack!..
mvh Johan