Hej ! Min rekommendation är förstås Visual Studio .Net om du har råd. Här får du 12% rabatt på den, och är du student tror jag den kostar 1400 kr. Väl investerade pengar. Tack för svaret och tror jag sattsar på visual Studio . Net direkt. Var kan man köpa student licens på det och hur får man pellesoft.se 12% ? Om jag säger gratis och testa och dessutom en t-shirt så kanske du nappar :-) I alla fall är det vad MS har tänkt. På framsidan står det på pellesoft hur du får 12%. Studentlicensen köper du från samma ställe tror jag, eller www.dustin.se. Någon kan gärna berätta detaljerna för just studentlicens hur man går till väga så skall jag lägga upp den informationen här så vi har det en gång för alla. Hej! För min del så tog det ca: 2 veckor efter beställningen innan test-verisonen och t-shirten kom hem i brevlådan. Jag skulle rekommendera webmatrix (www.asp.net). Den är gratis och liknar Visual studio till en viss del, även om den saknar alla funktioner. Men det kan vara bra att bli familiär med språket utan att lägga ut allt för mycket pengar i början. Om du sen tycker att du vill gå vidare med din programmering ska du givetvis välja vs.netNybörjare
Jag är en ganska nybörjare på programmering och skulle vilja titta närmare och lära mig lite Asp.net/Vb.net för hobby bruk.
Är det någon här som vet någon bra sida med kurser i ämnet? (Helst svenska).
En fråga till vilket verktyg kan ni rekommendera att man använder och lär sig.
Tack på förhand
JonasSv: Nybörjare
Det finns ett fåtal kurser här, men den största utdelningen är nog att gå till www.asp.net och hämta hem deras 4-5 kompletta exempel på forum, portal m.m, det är ett bra sätt att se hur dom gjort för att få en första inblick.
Jag kommer börja skriva lite artiklar om mina erfarenheter när jag är klar med nya sajten. Förhoppningsvis är det fler här som tänker i samma banor. Det vore jätteroligt om vi kunde få upp lite fler kurser i .net nu.Sv: Nybörjare
Trevligt att höra att det kommer att komma upp lite artiklar i detta ämne för det är allti bra läsning. Hoppas givetvis som du att det är fler som kan hjälpa till.
Tack ytterligare en gång för svaret.
Jonas
Ps Finnes det några guider/sidor om/på Visual Studio .Net.?Sv: Nybörjare
Kolla följande länk: http://www.msdeveloperproductivity.com/en.asp
Där du du i alla fall få en gratis 60-dagarsversion, så att du kan se hur saker å ting funkar i VS.NET. Dessutom innehåller det hela en massa studiematerial. Det som kan ställa till det dock är att du måste ha en DVD-romSv: Nybörjare
Sv: Nybörjare
Jag beställde en testversion (60 dagars) men det har inte kommit någon ännu. Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan leverans?
Mvh
JonasSv: Nybörjare
Jag har i veckan faktiskt köpt VS.NET och tyckeratt det är ett väldigt bra programm att pyssla med.Sv: Nybörjare