Hej! Nej, IE är bara en klient av mpnga för en webb-applikation och har inte beroende till varandra. Vad är det som krånglar? cheeeeezez, har du provat att installera .net-framework utan att ha ie installerat??? Du måste ha IE 5.01 eller senare för att intstallera .Net men det har inte med data åtkomst att göra. Men för data åtkomst så måste de ha MDAC 2.6 eller senare, testa att hämta hem MDAC 2.8 från denna site och se om det löser dina problem. japp, funka inte Kan du skicka mig hela ditt felmeddelande, plus hur du gör din connection och hur din fråga ser ut. Hej!Internet Explorer 6.0
Krävs IE6 för att kunna köra en .net applikation som jobbar mot en access-databas?
Jag får i alla fall en massa krångel.
Vad krävs?Sv: Internet Explorer 6.0
/Fredrik Normén NSQUARED2Sv: Internet Explorer 6.0
Sv: Internet Explorer 6.0
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=6c050fe3-c795-4b7d-b037-185d0506396c&DisplayLang=en
det är asså databas-läsandet som strular.
(OleDbException)Sv: Internet Explorer 6.0
fel-texten får jag inte fram nu, inträffar ju bara på på andra skrotburkar än dne jag utveklar på, hinner inte mickla till det nu så jag ser den texten men jag vet att det är ett OleDbExeption när programmet gör DataAdapter.Fill
Min connectionstring:
<code>Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=myDbPathAndFilename;Mode=Share Deny None;Extended Properties="";Jet OLEDB:System database="";Jet OLEDB:Registry Path="";Jet OLEDB:Database Password="mySecretPassword";Jet OLEDB:Engine Type=5;Jet OLEDB:Database Locking Mode=1;Jet OLEDB:Global Partial Bulk Ops=2;Jet OLEDB:Global Bulk Transactions=1;Jet OLEDB:New Database Password="";Jet OLEDB:Create System Database=False;Jet OLEDB:Encrypt Database=False;Jet OLEDB:Don't Copy Locale on Compact=False;Jet OLEDB:Compact Without Replica Repair=False;Jet OLEDB:SFP=False</code>
den funkar alldeles utmärkt om man har IE6 installerat + nyare MDAC