Hej, Snabbast är att be din isp att surfa och ge dig felmeddelandet. Sen är det allt med rättigheter som måste vara rätt på ditt konto. Du kan även i web.config ändra så att felmeddelenden visas i alla fall tillfälligt för att rätta till problem. Tack för tipsen!Hur ftp'a från localhost till ISP
Har gjort en enkel asp.net applikation i VS.NET som fungar att köra lokalt på min dator. Men hur får jag applikationen att funka hos min ISP?
ISP'en har stöd för asp.net och jag kan köra "manuellt" kodade aspx-sidor i notepad, men när jag kopierar alla filer från projektet skapat i VS.NET och ftp'ar upp det och sen kör det i Internet Explorer får jag bara felmeddelande.
Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.
Det här känns jättebasic men jag vet inte vart jag ska börja leta vad jag gör fel??
Vänliga hälsningar /xaphod
P.S Notepad är inte så tokigt, man har full kontroll på filerna i alla fall.Sv: Hur ftp'a från localhost till ISP
Försäkra dig även om att du inte har anrop till disk med fso, connectionsträngar som blir fel, rättigheter på accessdatabas och liknande. Svårt att föreslå vad du skall leta efter då man inte vet hur din applikation arbetar och är inställd samt vilka beroenden den har.Sv: Hur ftp'a från localhost till ISP
Jo, jag förstår att det är knepigt när man inte ser koden själv, men själva applikationen är enkel: en label och en button, när man klickar på button står det "Hej världen" i labeln. När jag gör en sådan aspx-sida i Notepad, utan codebehind så funkar det perfekt!
Det är en sida som körs, WebForm1.aspx, men i min mapp finns 10(!) andra filer + en bin-mapp. Måste alla de filerna ftp'as? Är filerna WebApplication1.vbproj och AssemblyInfo.vb viktiga? Har ingen aning om vad de är bra för. Men även om jag ftp'ar upp alla 11 filer + bin mappen så får jag felmeddelande.
Det kanske finns nån artikel/tutorial som går igenom de här olika filerna och deras betydelse?
mvh /xaphod
EDIT:
Fick det att funka. Gjorde Build, Copy only necessary files och ftpade, tog bort web.config och global.asax filerna. Funkar!