Jag har ett javascript som jag vill köra från codebehind. Vill du att en javascript function skall köras vid onclick innan att knappen utlöser postback. Annars förklara tydligare. Jag tror att du måste koppla ditt script till knappen när den skapas genom en funktion i codebehind som är kopplad till OnItemCreated.köra javascript från codebehind
som det ser ut nu så har jag
<code>
<input type="button" value="+" onclick="ob_all(1);">
</code>
Detta funkar ju bra, men jag vill istället att denna functionen ska kunna köras från kodebehind.
Det ska nämligen hända när jag klickar på en knapp i min toolbar.
Hur ska detta lösas.
Om jag gör så här i Page Load funkar det
Button1.Attributes.Add("onmouseover","ob_all(0)");
men jag vill ju ha när användaren klickar på knappen och om jag sätter onclick så laddas sidan om och inställningarna funkar. kan man ta bort så att den inte autopostar sig, knappen alltsåSv: köra javascript från codebehind
Sv: köra javascript från codebehind
Nu vet jag inte var du använder din knapp men jag gör nåt liknande med en knapp i ett formulär med en asp:datagrid där jag vill ha en alert som användaren får bekräfta innan en post raderas.
Nåt i den här stilen:
aspx-sidan
<code>
<form runat="server">
<asp:datagrid id="dgid" runat="server" OnItemCreated="dg_ItemCreated" >
<Columns>
<asp:TemplateColumn>
<ItemTemplate>
<asp:button CommandName="Delete" Text="Delete" ID="btn_delete" Runat="server" />
</ItemTemplate>
</asp:TemplateColumn>
</Columns>
</asp:datagrid>
</form>
</code>
codebehind
<code>
Sub dg_ItemCreated(sender as Object, e as DataGridItemEventArgs)
' koppla javascript till delete knappen när den skapas
Select Case e.Item.ItemType
Case ListItemType.Item, ListItemType.EditItem
Dim btn As Button = CType(e.Item.FindControl("btn_delete"), Button) btn.Attributes.Add("onclick", "return confirm_delete();")
End Select
End Sub
</code>
/Lena