Hej jag är en nybörjare när det gäller asp.net som gärna tar emot hjälp. Du menar något i stil med det jag har byggt på min sida? Nästan exakt som jag hade tänkt det, om du har lust att dela med dig av vad du har gjort så skulle jag vara väldigt tacksam Det ska gå bra! Hej !Sida med databaskoppling
Saken är att jag fått en förfrågan om att göra en sida som visar skivor i listade i enradersfält, när man klickar på en rad så skall man komma till en sida som visar vilka låtar som finns på skivan med mera, det skall dessutom finnas en adminsida som man skall kunna lägga till/ta bort data.
Jag hoppas att det inte blev för rörigt, skulle vara väldigt tacksam över tips eventuellt länkar till sidor som beskriver liknande saker.
Tack på förhand
PontusSv: Sida med databaskoppling
www.skivbaren.nu/register
Dock är detta register byggt i asp och ej i .net...
Innan jag började, så letade jag med på nätet utan resultat...
...så det blev att bygga från grunden och efter egna idéer! :)
Det är inte riktigt ultimat ännu, men jag uppdaterar efterhand jag hittar buggar...
Det finns även ett admingränssnitt bakom.
//TSv: Sida med databaskoppling
Sv: Sida med databaskoppling
Jag får 'snygga till' det lite först, så kan jag skicka över den på mail sedan.
Dock får jag varna lite för hur det är byggt...
Det är bland det första jag gjorde i asp, men jag har precis börjat bygga om hela Skivbaren.nu (förhoppningsvis till något bättre!)...
Vi kan fortsätta kontakten via mail om det går bra?
Du når mig på tommy@skivbaren.nu
//TSv: Sida med databaskoppling
Jag har också tanken på att göra en skivbar i asp.net. Är helt ny i programmering men har tänkt att ha det som läroprojekt och övnings exempel..
Hoppas att jag också får vara med i kontakten och att kan byta erfarenheter.
Hoppas att vi kan höras av via mail...
//Jonas