Alltså: Kim, det fattas många delar här för att nå i mål. Jag postade det du behövde på chatten men tyckte det var kryptiskt och det kan jag förstå. Ett förslag är att ladda ner något av de färdiga programmen som finns på www.asp.net och titta på den kod som presenteras där. Det är ett bra sätt att dissekera koden och se varför man skrivit som man gjort.Hur skall jag öppna en koppling mot sql o skicka variablar till proc.
Jag har en fungerande procedur som skall lägga till lite info i en databas, jag vet inte hurr jag skall skicka värdena till procedurn bara? JAg letar o letar med det står inget om just det jag vill göra.
*Öppna Db:n
*Skicka värdena
*möjligtvis skriva ut "infon postad" eller motsv..
Så här ser det ut än så länge:
----------------------------------------------------------------------
Dim FName As Char
Dim LName As Char
Dim Mail As Char
Dim Nick As Char
TxtName.Text = FName
TxtLname.Text = LName
TxtMail.Text = Mail
TxtNick.Text = Nick
' Skapa connectionobjektet med connectionstring i parentesen
Dim cn As New SqlConnection("Server=localhost;Database=pubs;Trusted_Connection=True;")
' Skapa SQL-satsen
Dim strSql As String = "Add_User @FName=FName" & Replace(Request.Form("fname"), "'", "''") & _
"',@LName=LName" & Replace(Request.Form("lname"), "'", "''") & "',@Mail=Mail" & _
Replace(Request.Form("mail"), "'", "''") & "',@Nick=Nick" & Replace(Request.Form("nick"), "'", "''") & "'"
LblFix.Text = "Då var det klart, vänta på ett E-mail med ditt Lösen!"
------------------------------------------------------------------------------
Men det funkar inte, fast jag får inga felmedd.
Som vanligt mycket tacksam för hjälp!
Kim.Sv: Hur skall jag öppna en koppling mot sql o skicka variablar till proc.
Jag kommer börja skriva lite nybörjarartiklar här sen och hoppas att några fler kan tänkas hjälpa till att ta så elementära saker som att arbeta med de funktioner och objekt som finns - för det är minst sagt många. Lycka till och fråga gärna efter att du tittat på de exemplen som finns där.