Jag har ett knasigt problem. På min localhost har jag kod som insertar värden i en Access databas, funkar perfekt lokalt. När jag laddar upp koden och databasen till mitt webbhotell får jag nedanstående felmeddelande. Vad kan det bero på?? (Har pratat med webbhotellet och dom har satt läs och skrivbehörigheter rätt säger dom.) mvh /xaphod Men felmeddelandet betyder att du inte har skrivrättigheter till mappen. Det är användaren ASPNET som måste vara behörig att skriva på filen.Inserta värden i databas
<code>
Server Error in '/' Application.
_____
Operation must use an updateable query.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.
Exception Details: System.Data.OleDb.OleDbException: Operation must use an updateable query.
Stack Trace:
[OleDbException (0x80004005): Operation must use an updateable query.]
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextErrorHandling(Int32 hr) +41
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextForSingleResult(tagDBPARAMS dbParams, Object& executeResult) +154
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandText(Object& executeResult) +92
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommand(CommandBehavior behavior, Object& executeResult) +65
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReaderInternal(CommandBehavior behavior, String method) +112
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteNonQuery() +54
_ASP._resultat_aspx.btnSendToDB_Click(Object sender, EventArgs e) +383
System.Web.UI.WebControls.Button.OnClick(EventArgs e) +108
System.Web.UI.WebControls.Button.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +57
System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument) +18
System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData) +33
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +1263
_____
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.0.3705.288; ASP.NET Version:1.0.3705.288
</code>Sv: Inserta värden i databas
Är du säker på att du har skrivrättigheter i mappen där du har lagt databasen då?
För ofta så brukar dom har skrivrättigheter på en viss mapp eller i roten.Sv: Inserta värden i databas
Det är inte säkert att de på webbhotellet vet om detta.
Ola