Hej , undrar hur man gör så att markören hoppar till nästa <asp:TextBox> när man trycker på enter. Så man slipper tabba hela tiden. Och om man har ett numeriskt fält typ postnummer 5 tecken, så hoppar den till Postadress. Går det att göra så? Enligt HTML specifikationen skal en klient skicka ett formulär vid Enter. Om inte markören befinner sig i ett <textarea>. Då skall Enter skapa en ny rad. Enligt HTML specifikationen skall en klient skicka ett formulär vid Enter. Om inte markören befinner sig i ett <textarea>. Då skall Enter skapa en ny rad.Hoppa till nästa textbox?
Tack på förhandSv: Hoppa till nästa textbox?
Att implementera ett annat beteende som du föreslår tycker jag är fel och avråder dig från det.
Du kan följa HTML specifikationen och få ett liknande beteende genom att posta till sig själv. Visa formuläret oc hange Tabindex=0 för första textruta som inte är ifylld. Eftersom anrop till och från server tar tid kommer nog detta att inte fungera så smidigt som du vill. Men det är det alternativ jag rekommendera för att inte bryta mot specifikationen.Sv: Hoppa till nästa textbox?
Att implementera ett annat beteende som du föreslår tycker jag är fel och avråder dig från det.
Du kan följa HTML specifikationen och få ett liknande beteende genom att posta till sig själv. Visa formuläret och hange Tabindex=0 för första textruta som inte är ifylld. Eftersom anrop till och från server tar tid kommer nog detta att inte fungera så smidigt som du vill. Men det är det alternativ jag rekommendera för att inte bryta mot specifikationen.
Hur man implementerar detta beteende i ASP.NET upplåter jag til någon annan att demonstrer. Detta för att jag inte hunnit sätta mig in i ASP.NET.